شرکت تک نوع خاورمیانه

تولید کننده صنایع بیمارستانی

آدرس ما

تهران، پل گیشا

تماس بگیرید 02188486208

معرفی بهترین تجهیزات پزشکی بیمار در منزل + ذکر ۶ مورد آن

بهترین تجهیزات پزشکی بیمار در منزل
86
19 فروردین 1403
صنایع پزشکی تک نوع خاورمیانه
5/5 - (3 امتیاز)

وجود تجهیزات مناسب برای نگهداری بیمار در منزل بسیار حساس و مهم می‌باشد. برای اینکه که بتوانید از فرد بیمار در منزل به خوبی مراقبت و نگهداری کنید، به تجهیزات خاص در منزل نیاز داریم. در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با تجهیزات پزشکی بیمار در منزل ارائه می دهیم با ما همراه باشید .

تجهیزات پزشکی بیمار در منزل

تجهیزات پزشکی در منزل تمامی وسایل پزشکی را شامل می‌شود که به کمک آنها روند درمان بیمار در منزل را به بهترین شکل پیش برد و موجب سهولت این کار شود . بیشتر این وسایل نقش حمایتی برای بیماران دارند.

انواع تجهیزات پزشکی بیمار در منزل و کاربرد آن ها

محبوب‌ترین تجهیزات پزشکی برای مصارف خانگی عبارت‌اند از:

  • تجهیزات اکسیژن درمانی
  • پالس اکسی‌متر و تونومتر که به تشخیص به‌موقع اولیه وضعیت بدن کمک می کند
  • استنشاق و نبولایزر مناسب جهت درمان سرماخوردگی، حملات آسم، و تسکین علائم آلرژی
  • شبیه‌سازهای تنفس و دستگاه‌های CPAP مفید برای بیمارانی که به اختلالات تنفسی مبتلا هستند
  • دستگاه ماساژ و فیزیوتراپی جهت تسریع روند توانبخشی
  • وسایل خلط‌آور و تخلیه ترشحات برونش ریوی همچون خلط‌آور، آسپیراتور بینی، ویبروپرکوتور

انواع تجهیزات پزشکی بیمار در منزل و کاربرد آن ها

بهترین تجهیزات پزشکی بیمار در منزل

تجهیزات پزشکی خانگی این امکان را به شما می‌دهند به صورت مستقل تشخیص سریع انجام دهید، درمان را ساده می‌کند و روند بهبودی را سرعت می‌ دهد . با این حال جهت درمان مؤثر، انتخاب مدل بهینه دستگاه و اجزای سازنده برای نیازهای خاص بیمار حائز اهمیت است.

برای ‌مثال، در صورت لزوم خرید دستگاه CPAP، برای انتخاب دستگاه، توجه به مشخصات فنی آن، انتخاب راحت‌ترین ماسک دهانی و تعیین محدوده فشار درمانی مورد نیاز ضرورت دارد . در میان بهترین تجهیزات پزشکی برای استفاده در منزل ، لازم به ذکر است :

تعیین تجهیزات (برند، مدل، عملکرد) و مواد مصرفی مورد استفاده مطابق با برنامه درمانی و مراقبتی بیمار

مناسب سازی محیط خانه جهت نصب تجهیزات

نصب تجهیزات در قسمت مناسب جهت استفاده و آزمایش عملکرد آن

آموزش استفاده به همراهان بیمار

نگهداری دوره‌ای تجهیزات در زمان استفاده

داشتن پشتیبانی فنی 7 روز / 24 ساعت

بیشتر بخوانید : ترالی اورژانس

پرکاربردترین تجهیزات پزشکی در مراقبت از بیمار در منزل

بعضی از بیماران به علت شرایطی که دارند امکان دارد دوران بیماری خود را نتوانند به طور دائم در بیمارستان سپری کنند و باید مراقبت از این بیماران در منزل ادامه ‌یابد.

برخی از این تجهیزات عبارتنداز :

۱. تخت و ویلچر بیمارستانی

هر بیماری که در منزل تحت مراقبت قرار می گیرد قطعاً به یک‌ تخت بیمار  استاندارد نیاز دارد. این تخت ها که به صورت دستی یا برقی هستند موجب افزایش راحتی بیمار و تسهیل مراقبت می‌شود. چنانچه بیمار نتواند بنشیند ، از ویلچرهای دستی یا باتری دار برای انتقال آسان آن ها استفاده می‌شود. علاوه براین ویلچرهای مخصوصی جهت حمام‌کردن بیمار وجود دارد که در برابر آب مقاوم هستند. بیمار روی این نوع ویلچر نشسته و به راحتی قابل شستشو است .

بیمارانی که تحت مراقبت در منزل قرار دارند لازم است تا از تشک بادی برای محافظت از زخم بستر استفاده کنند. این تشک ها انواع مختلفی دارند و لازم است تا برای بهترین محافظت در برابر زخم‌های فشاری، از تشک بادی استفاده شود.

۲. دستگاه تنفس مصنوعی

بعضی از بیماران برای ادامه زندگی باید به دستگاه تنفس مصنوعی وصل شوند. این بیماران به لطف این دستگاه‌ها می‌توانند نفس بکشند. انواع مختلفی از این دستگاه ها با کانول یا ماسک تراکئوستومی مورد استفاده قرار می گیرد .

این دستگاه از طریق برخی شیلنگ‌ها تنفس بیمار را تأمین یا پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این دارای فیلترهایی هستند که لازم است دائما تعویض یا تمیز شوند. برای استفاده از این دستگاه‌ها باید به عواملی توجه کرد. چنانچه به این موارد توجه شود، می‌توان برای مدت طولانی بدون هیچ مشکلی از آن ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید : ترالی ecg (ترالی نوار قلب)

دستگاه تنفس مصنوعی و تخت بیمار

۳. آسپیراتور

در مراقبت از بیمارانی که به کانول تراکئوستومی مبتلا هستند هم باید از دستگاه‌های آسپیراسیون (آسپیراتور) استفاده شود. انتخاب مدل باتری دار برای تمیزکردن ترشح دائماً تشکیل شده (بلغم) انتخاب مناسب تری است . می‌توان مدل‌های با باتری را در انتقال یا قطع برق استفاده کرد. همچنین توصیه می‌شود یک دستگاه آسپیراتور یدکی داشته باشید که در صورت خرابی بتوانید از آن استفاده کنید .

۴. دستگاه دیالیز

بیماران کلیوی که به اتصال منظم به دستگاه دیالیز نیاز دارند نیز می‌توانند درمان خود را در خانه ادامه دهند. این کار به لطف دستگاه‌های دیالیزی که برای استفاده خانگی مناسب هستند انجام می‌شود و بیماران می‌توانند دیالیز خود را در منزل انجام دهند.

بیشتر بخوانید : بهترین تخت بیمارستانی

تجهیزات مورد نیاز برای ایمنی

به علت اینکه برخی از بیماران توانایی کافی برای مراقبت از خودشان را ندارند وجود برخی از تجهیزات ایمنی بسیار حائز اهمیت است که عبارتنداز:

  • محافظ تخت
  • دستگیره‌ ایمنی
  • صندلی ویژه حمام
  • زنگ برای کنار تخت
  • صندلی بالابر
  • پله کنار تخت بیمار

سخن پایانی

علاوه برا موارد گفته شده در این مقاله تشک مواج، فشارسنج، اکسیمتر، دستگاه تست قند خون و اکسیژن ساز از مهم‌ترین تجهیزات پزشکی مراقبت از بیمار در منزل هستند. همچنین تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مراقبت از سالمندان در منزل شامل ولیچر، لگن بهداشتی، پد زیرانداز، دستگاه فشار سنج و تست قند خون می باشد . با استفاده از این تجهیزات در منزل به می‌توان شرایط شبه بیمارستانی برای بیمار فراهم کرده و سلامتی او را تحت نظر داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *