شرکت تک نوع خاورمیانه

تولید کننده صنایع بیمارستانی

آدرس ما

تهران، پل گیشا

تماس بگیرید 02188486208

تاسیسات و ملزومات سکوبندی آزمایشگاه

تاسیسات و ملزومات سکوبندی آزمایشگاهی
866
22 مرداد 1402
صنایع پزشکی تک نوع خاورمیانه
5/5 - (7 امتیاز)

تاسیسات و ملزومات سکوبندی آزمایشگاه ، یکی از مراحل مهم تجهیز آزمایشگاه سکوبندی آن می باشد که با رعایت اصول ایمنی ، فنی و زیبایی در طراحی و ساخت می توان باعث ارتقاء سطح کیفی و افزایش راندمان و بهره وری در عملکرد آزمایشگاه شد . قصد داریم در این مقاله سکوبندی آزمایشگاه ، تاسيسات و ملزومات سكوبندي ازمايشگاه را مورد بررسی قرار دهیم با ما در تک نوع خاورمیانه همراه باشید .

سکوبندی آزمایشگاهی چیست ؟

سکوبندی آزمایشگاهی به معنای ایجاد سطوح و فضا های کاری با ابعاد و ارتفاع مناسب از سطح زمین با قابلیت دسترسی برای قرارگیری ملزومات ، تجهیزات دستگاهی و مواد شیمیایی است به صورتی که ایمنی و راحتی پرسنل در آزمایشگاه را فراهم کند .

اجزای سکوبندی آزمایشگاهی

اجزای سکوبندی آزمایشگاهی :

بطور کلی سکو بندی آزمایشگاهی از 3 بخش اصلی اسکلت ( فریم ) ، صفحه رویی و کابینت ( یونیت ) تشکیل می شود و در مجموع شامل تجهیزات زیر می باشد :

  • سکوی آزمایشگاهی
  • میز توزین
  • سینک و شیرآلات آزمایشگاهی
  • کابینت های نگهداری مواد

ویژگی های سکو های آزمایشگاهی

ویژگی های سکو های آزمایشگاهی

محیط های آزمایشگاهی دارای مواد شیمیایی گوناگونی هستند که با انجام آزمایشات متعدد فیزیکی و شیمیایی و ایجاد بخارات استهلاک بالایی برای محیط آزمایشگاه ایجاد می کند ، بنابراین لازم است در ساخت و تولید سکوهای آزمایشگاهی ملاحظات خاص فنی و ایمنی ویژه ای را رعایت کرد .

ویژگی های گفته شده در ساخت و تولید سکوبندی آزمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است  :

  • ساختار مناسب در طراحی و زیبایی و رنگ بندی
  • برخورداری از سایز و ابعاد مطابق با استانداردهای آزمایشگاهی
  • مقاومت قطعات در برابر پوسیدگی، عوامل شیمیایی و فیزیکی
  • امکان تعمیرات آسان و جایگزینی قطعات معیوب
  • امکان مونتاژ و نصب مجدد در فضاهای دیگر
  • دسترسی آسان به تاسیسات و شبکه های زیر بنایی
  • امکان اتصال و نصب تاسیسات تخصصی
  • امکان دفع و کنترل مناسب آلودگی ها
  • امکان چیدمان دلخواه بواسطه وجود یونیت های پرتابل

انواع سکوبندی آزمایشگاهی

  1. سکوبندی یک طرفه یا میز های کناری آزمایشگاه

این مدل سکوبندی کاربرد زیادی در میان اجزای مختلف سکوبندی دارد ، و بیشتر در قالب میز کار برای افراد ، میز دستگاه های مختلف ، محلی برای نگهداری مواد و تجهیزات آزمایشگاهی مختلف ، کانال های تعبیه و دسترسی راحت تر به تاسیسات و جایگاه نصب میز شستشو و امثالی از این قبیل مورد استفاده قرار می گیرد .

  1. سکوبندی دو طرفه ، میز وسط آزمایشگاه یا سکوی جزیره ای

تاسیسات و ملزومات سکوبندی آزمایشگاه ، این سکوبندی ها به نام میز وسط آزمایشگاه یا سکوی جزیره ای از جهات گوناگونی شبیه به سکوبندی یک طرفه می باشد . از سکوهای دو طرفه به عنوان میزکار برای کارمندان ، میز دستگاه های مختلف و همچنین محلی برای نگهداری مواد مختلف استفاده می شود .

با توجه به تمام کاربرد های این سکوبندی می توانیم این را نیز اضافه کنیم که میزهای دو طرفه علاوه بر زیباتر کردن محیط آزمایشگاه به علت داشتن دسترسی از دو سمت ، ایمنی و راحتی بسیاری را به افرادی که در آزمایشگاه حضور دارند ارائه می کند .

انتخاب جنس مناسب برای سکوبندی های یک طرفه و دو طرفه

انتخاب جنس مناسب برای سکوبندی های یک طرفه و دو طرفه

در زمان خرید و تجهیز آزمایشگاه به سکوبندی های یک طرفه و دو طرفه باید توجه داشت که در ساخت آن ها بهترین و مقاوم ترین جنس استفاده شده باشد . سطوح فلزی کابینت ها با رنگ های الکترو استاتیک و پلی آمید ضد اسید مخصوص محیط های آزمایشگاهی پوشیده شده باشد . صفحه رویه بسته به نیاز آزمایشگاه می تواند از سرامیک مقاوم در برابر اسید ، استیل ، HPL یا سنگ های گراینت یا کوارتز طبیعی در رنگ های متنوع برای بهره مندی از جلوه های بصری در زیبایی محیط آزمایشگاه باشد .

تاسيسات و ملزومات سكوبندي آزمايشگاه

تاسیسات و ملزومات سکوبندی آزمایشگاهی عبارتند از :

  1. تاسیسات الکتریکی
  2. تاسیسات مکانیکی
  3. یراق آلات
  • تاسیسات الکتریکی :

تاسیسات الکتریکی شامل انواع پریزها و کلید های مخصوص آزمایشگاهی با مارک های مختلف ایرانی و خارجی و سیم ‌کشی‌های مربوطه می ‌باشد . کلیه سیم ‌کشی ‌ها از طریق داکت ‌های تعبیه شده در سکو های آزمایشگاهی انجام می ‌گیرد به صورتی که بر زیبایی فضای آزمایشگاه تاثیر نامطلوبی نداشته باشد .

  • تاسیسات مکانیکی :

تمامی لوله‌ کشی ‌های مختلف از قبیل لوله ‌کشی آب سرد و گرم ، فاضلاب ، هوای فشرده ، گاز و سیستم خلا با توجه به نیاز کارفرما در سکو های آزمایشگاهی طراحی و اجرا می شود .

در اجرای لوله‌کشی‌ ها مواد اولیه‌ ای مانند لوله‌ های مسی با جوش نقره و لوله ‌های پلی‌اتیلن به کار می رود . مسیر عبور لوله ‌ها در فضای پشت سکوها و یا داکت های تعبیه شده در سکوبندی در نظر گرفته می شود تا بر زیبایی ظاهری فضای آزمایشگاهی تاثیر نامناسبی نداشته باشد .

  • یراق آلات :

یراق آلات استفاده شده در آزمایشگاه شامل مواردی مانند انواع دستگیره‌ ها ، ریل‌ ها ، لوله‌ها و… است که با توجه به نیاز و در خواست کارفرما قابل ارائه با مارک های مختلف ایرانی و خارجی می ‌باشد .

قیمت سکوبندی آزمایشگاه

قیمت سکوبندی آزمایشگاه

قیمت سکوبندی آزمایشگاه نیازمند نیاز سنجی تخصصی گروهی تشکیل شده از صاحبان آزمایشگاه ، کاربران و تکنسین های آزمایشگاه ، تیم طراحی آزمایشگاه ، تیم فنی ساخت سکوبندی آزمایشگاه می باشد و بعد از طی مراحل گفته شده قیمت سکوبندی آزمایشگاه تعیین می گردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *