شرکت تک نوع خاورمیانه

تولید کننده صنایع بیمارستانی

آدرس ما

تهران، پل گیشا

تماس بگیرید 02188486208

علت خرید تخت بیمارستانی برای بیمار چیست؟

راهنمای خرید تخت برقی و مکانیکی
601
12 آذر 1402
صنایع پزشکی تک نوع خاورمیانه
Rate this post

علت خرید تخت بیمارستانی برای بیمار یکی از مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات بیمارستانی به شمار می روند . این تخت های نقش در بسزایی در بهبود بیماری و راحتی شخص ایفا می کنند . در این مقاله به علت خريد تخت بيمارستانی برای بيمار خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

تخت بیمارستانی چیست ؟

تخت های بیمارستانی جهت ایمنی و راحتی بیماران و پرسنلی وظیفه  ی مراقبت از بیماران را دارند مورد استفاده قرار می گیرد . تخت های بیمارستانی دارای آپشن هایی همچون ارتفاع قابل تنظیم ، شیب ، ریل های جانبی ، وسایل الکترونیکی برای کنار تخت و سایر وسایل پزشکی می باشند . تخت های بیمارستانی در بیمارستان ها ، آسایشگاه ها ، خانه های سالمندان ، کلینیک های سرپایی و حتی در منازل مورد استفاده قرار می گیرند .

انواع تخت بیمارستانی

به طور کلی تخت های بیمارستانی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود که عبارتنداز تخت های برقی و تخت های مکانیکی  .

تخت بیمارستانی مکانیکی  :

تخت های مکانیکی ساده‌ ترین نوع تخت بیمارستانی است . در تخت های مکانیکی جهت تنظیم ارتفاع ، سر و پای تخت از چرخش یک اهرم مکانیکی استفاده می ‌کند .

ویژگی‌ های مهم تخت های بیمارستانی استاندارد

تخت بیمارستانی برقی  :

در تخت ‌های تمام برقی همان نوع کنترل تخت نیمه برقی مورد استفاده قرار می گیرد ، کل ارتفاع تخت و همچنین تنظیم پا و سر به وسیله ی کنترل انجام می ‌شود .

در تخت‌ های تمام برقی از سیستم قرقره‌ای با کابل‌ های فولادی استفاده می شود تا با خیال آسوده ارتفاع تخت را برای بیمارانی که به پایین آوردن تخت نیاز دارند ، تنظیم کنند تا بتوانند به‌ راحتی بلند شوند و برای همراهانی که باید بیمار را از تخت پایین و بالا ببرند مناسب است .

در نتیجه تخت های تمام برقی برای بیمارانی که به تنظیم ارتفاع تخت نیاز دارند بهترین گزینه است . شما می توانید برای خرید تخت بیمار سه شکن برقی با ما در تک نوع خاورمیانه تماس بگیرید.

مهمترین خصوصیات تخت های بیمارستانی

تخت های بیمارستانی از سه ویژگی اصلی قابل تنظیم برخوردار می باشند :

  • ارتفاع تخت ، که ممکن است بالا و پایین بیاید .
  • سر تخت ، که ممکن است بالا و پایین بیاید .
  • قسمت پا ، که در قسمت زانوها بالا و پایین می رود .

برای خرید یک تخت به چه نکاتی را باید توجه کرد ؟

برای خرید تخت بیمار نکات مهمی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت .

  • وضعیت فیزیکی بیمار

برای خرید تخت بیمارستانی به وضعیت جسمانی و فیزیکی بیمار توجه داشته باشید ، برای مثال چنانچه بیمار هیچ گونه تحرکی نداشته باشد باید از تختی که برای شرایط این مناسب است استفاده کنید .

  • وضعیت بیماری

نکنه مهم دیگری که لازم است هنگام خرید تخت بیمارستانی به آن توجه کنید نوع بیماری و مدت زمانی است که شخص از آن تخت استفاده می کند است . برای مثال تختی که برای شخصی که دوران نقاهت پس از عمل را سپری می کند با تخت شخصی که قطع نخاع شده و تا پایان عمر در تخت زندگی می کند متفاوت است .

  • وزن بیمار

وزن بیمار از موارد مهم دیگری که لازم است هنگام خرید تخت بیمارستانی به آن توجه داشته باشید و تختی را تهیه و خریداری کنید که مناسب با وزن فرد بیمار باشد .

  • تعداد شکن

تخت بیمارستانی با توجه به تعداد شکن در سه نوع مختلف تولید می شود ، تخت تک شکن فقط زاویه بالا تنه ، تخت دو شکن زاویه سر و ساق پا و تخت سه شکن علاوه بر زائویه سر و پا به تغییر زاویه ران ها نیز می پردازد .

هنگام خرید تخت بیمارستانی لازم است به تعداد شکن هایی که تخت دارد توجه کنید ، هر اندازه تعداد شکن ها در یک تخت بیشتر باشد هم بیمار و هم پرستار راحت تر هستند ، زیرا شکن ها به تغییر زاویه سر و پاهای بیمار پرداخته و سبب انعطاف و ایجاد موقعیت های بهتر فرد بیمار در تخت می شوند .

تخت سه شکن چیست

  • کاهش ارتفاع

هنگام خرید تخت بیمارستانی به داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع توجه داشته باشید . چنانچه بیمار از واکر یا ویلچر استفاده می کند می توانید ارتفاع تخت را با ارتفاع واکر یا ویلچر تنظیم کنید که جا به جایی بیمار راحت تر صورت گیرد ، تخت های معمولی در ارتفاع 80 سانتی قرار دارند ولی تخت هایی که دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند ارتفاع شان از 40 سانت تا 80 سانت تغییر قابل تغیر خواهد بود .

  • کیفیت تخت بیمار

برای خرید تخت بیمارستانی به متریالی که برای ساخت تخت به کار رفته و در نهایت کیفیت تخت توجه کنید ، از مهم ترین مواردی که لازم است هنگام خرید تخت بیمارستانی به آن توجه کنید امنیت و آرامش بیمار است . تخت بی کیفیت علاوه بر ناراحتی و عدم آسایش بیمار و پرستار سبب وارد شدن آسیب جدی به بیمار خواهد شد .

سخن پایانی 

در این مقاله به بررسی علت خرید تخت بیمارستانی برای بیمار پرداختیم. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر و خرید تجهیزات بیمارستانی و به خصوص تخت بیمار با ما در تماس باشید. شرکت تک نوع خاورمیانه تولید کننده انواع تجهیزات پزشکی و بیمارستانی با قیمتی مناسب تخت سه شکن برقی را به شما ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *