شرکت تک نوع خاورمیانه

تولید کننده صنایع بیمارستانی

آدرس ما

تهران، پل گیشا

تماس بگیرید 02188486208

مقایسه ی میز آزمایشگاهی چوبی و فلزی

مقایسه میز آزمایشگاهی چوبی و فلزی
713
8 مهر 1402
صنایع پزشکی تک نوع خاورمیانه
Rate this post

یکی از مهم ترین تجهیزات آزمایشگاه میز آزمایشگاهی است که در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد . ممکن است بعضی از این تجهیزات چوبی و بعضی دیگر نیز ممکن است فلزی باشند . در این مقاله قصد داریم به مقایسه ی میز آزمایشگاهی چوبی و فلزی بپردازیم با ما همراه باشید .

مقاومت و استحکام میزهای آزمایشگاهی

مقایسه ی میز آزمایشگاهی چوبی و فلزی ، میزهای آزمایشگاهی باید از استحکام و مقاومت بالا برخوردار باشند و قبل از فروش و عرضه کنترل کیفی شوند . میزهای تولید شده باید در برابر گرما ، مواد شیمیایی ، ضربه ، باکتری و رطوبت مقاوم باشند .

ميز آزمايشگاه چوبی و فلزی

  • میزهای چوبی

یکی دیگر از میزهای آزمایشگاهی میز چوبی است . این میز از دوام بالایی برخوردار بوده و دراورها و لولاهای محکمی دارد . میزهای چوبی آزمایشگاهی از چوب های مختلف همچون درخت افرا تا درخت بلوط تهیه و تولید می شوند . علاوه بر این می توان این میزها را به صورت عمودی ، افقی یا به هم چسبیده ، تولید کرد .

  • میز فلزی

جنس این نوع میز از فلز بوده و در برابر مواد شیمیایی با داشتن روکش چسبی مقاومت فوق العاده ای دارد . به آسانی می توان این روکش ها را برداشت و همچنین از پایین تا بالا  کابینت ها و میز ، آن را چسباند . این میز ها با توجه به استانداردهای جهانی طراحی و تولید می شوند .

ميز آزمايشگاه چوبی و فلزی

مقايسه ميز آزمايشگاه چوبی و فلزی

  • ماندگاری و دوام

مقایسه ی میز آزمایشگاهی چوبی و فلزی ، میز های فلزی از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است و می توان برای استفاده در آزمایشگاه ها با خیالی آسوده از این میز ها استفاده کرد .

این میز ها در برابر مواد شیمیایی و همچنین خورنده از مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار می باشند .

علاوه بر این می توان گفت روی میز های فلزی خط و خش نمی افتند و دوام و ماندگاری بالایی در آزمایشگاه ها خواهند داشت .

  • نسوز بودن

در آزمایشگاه ها از مواد شیمیایی گوناگونی استفاده می شود و ممکن بعضی از این مواد آتش زا باشند در این صورت بهترین پیشنهاد استفاده از میز هایی است که نسوز باشد همچنین اگر میز آزمایشگاهی چوبی باشد امکان دارد در صورت مجاروت با مواد آتش زا بسوزد این در صورتی است که میز های فلزی اینچنین نیستند .

جمع بندی

در این مقاله به 2 نوع از میزهای آزمایشگاهی یعنی میزهای چوبی و فلزی پرداختیم همچنین تفاوت های این دو را نیز مورد بررسی قرار دادیم امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *