شرکت تک نوع خاورمیانه

تولید کننده صنایع بیمارستانی

آدرس ما

تهران، پل گیشا

تماس بگیرید 02188486208

میز ضد لرزش آزمایشگاهی

میز ضد لرزش آزمایشگاهی
785
26 شهریور 1402
صنایع پزشکی تک نوع خاورمیانه
5/5 - (4 امتیاز)

میز ضد لرزش یکی از تجهیزات اصلی و مهم در آزمایشگاه های علمی است . کاربرد میز ضد لرزش در آزمایشگاه ، جهت حفظ دقت آزمایش ‌ها است . میزهای ضد لرزش از جنس ‌های مختلفی همچون فولاد و آلومینیوم ساخته می ‌شوند . در این مقاله ميز ضد لرزش آزمايشگاهی را مورد بررسی قرار می دهیم با ما در تک نوع خاورمیانه همراه باشید .

میز ضد لرزش چیست ؟

لازم است تا برخی از ابزار ها و تجهیزات بدون اینکه هیچگونه لرزش سازه ای به آن ها منتقل شود بر روی میز آزمایشگاهی قرار گرفته شوند . از میزهای ضد لرزش به منظور جلوگیری از خطا و افزایش دقت در اندازه گیری استفاده می شود . به عنوان مثال اگر چه میکروسوپ ها و میکرو ترازوها به صورت ضد لرزش ساخته می شوند ، اما بازهم به لرزش حساس هستند و توصیه می شود در طراحی سکوبندی آزمایشگاه ها از میزهای ضد لرزش استفاده گردد .

فواید استفاده از میز ضد لرزش در آزمایشگاه

  1. کاهش لرزش های محیطی

لرزش های محیطی همچون ترافیک خیابان ها ، ترمز گذاری و رفت و آمد افراد در آزمایشگاه ها ، می توانند سبب تغییرات در نتایج آزمایش ها شوند .

با استفاده از میز ضد لرزش ، این لرزش ها کاهش میافته و دقت و صحت نتایج آزمایش ها بهبود پیدا می کند .

  1. حفاظت از تجهیزات حساس

تجهیزات حساس همچون میکروسکوپ ها و دستگاه های آزمایشی ، توانایی تحمل لرزش های شدید را ندارند . با استفاده از میز های ضد لرزش ، این تجهیزات حساس محافظت می شوند و عمر آن ها افزایش می یابد .

فواید استفاده از میز ضد لرزش در آزمایشگاه

  1. کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری

لرزش های شدید می توانند سبب خرابی تجهیزات شوند و هزینه های تعمیر و نگهداری را افزایش دهند .با استفاده از میزهای ضد لرزش ، خطر خرابی تجهیزات کم تر شده و هزینه های تعمیر و نگهداری نیز کاهش می یابد .

  1. بهبود دقت و صحت نتایج آزمایش

کاهش لرزش های محیطی ، سبب بهبود دقت و صحت نتایج آزمایش خواهد شد . این به علت این است که لرزش های محیطی می توانند سبب تغییرات در نتایج آزمایش شوند که با استفاده از میز ضد لرزش ، این تغییرات کاهش می یابند .

  1. افزایش سرعت آزمایش

لرزش های محیطی می توانند سبب افزایش زمان انجام آزمایش شوند . با استفاده از میزهای ضد لرزش ، زمان انجام آزمایش کاهش پیدا می کند و به سرعت انجام آزمایش ها کمک می کند .

  1. بهبود شرایط کاری

لرزش های محیطی می توانند موجب خستگی پرسنل آزمایشگاه شوند . با استفاده از میز ضد لرزش ، شرایط کاری بهبود پیدا می کند و خستگی پرسنل کاهش پیدا می کند .

  1. قابل استفاده در بسیاری از حوزه های علمی

میز ضد لرزش در بسیاری از حوزه های علمی همچون شیمی ، فیزیک ، بیولوژی و زیست شناسی مورد استفاده قرار می گیرد .

و در تمامی حوزه های علمی قابل استفاده است و به علت فواید بسیاری که دارد ، تبدیل به یکی از تجهیزات اصلی در آزمایشگاه ها شده است .

  1. سازگار با سایر تجهیزات آزمایشگاه

میز ضد لرزش با سایر تجهیزات آزمایشگاه سازگار است و می تواند با اکثر تجهیزات آزمایشگاهی به خوبی کار کند .

  1. قابل حمل

بیشتر میز های ضد لرزش قابل حمل هستند و می توانند به راحتی جابجا شوند . این میز برای آزمایشگاه های کوچک و متحرک بسیار مفید است .

  1. پایداری بالا

این میز دارای پایداری بالایی بوده و موجب بهبود دقت و صحت نتایج آزمایش می شود .

میز ضد لرزش دارای قابلیت تحمل وزن های سنگین نیز می باشد .

میز ضد لرزش سبب بهبود دقت و صحت نتایج آزمایش ، حفاظت از تجهیزات حساس ، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری ، افزایش سرعت آزمایش ، بهبود شرایط کاری و پایداری بالا می شود .

ویژگی میز ضد لرزش

ویژگی میز ضد لرزش

معمولا میز ضد لرزش آزمایشگاهی دارای بدنه ای از جنس MDF می باشد .

پایه های میز ضد لرزش آزمایشگاهی از جنس فولاد ضد ارتعاش با رنگ کوره ای ( یا الکترواستاتیک ) ساخته می شود و از هرگونه لرزش جلوگیری می کند . همچنین پایه ها از قابلیت رگلاژ جهت تراز کردن میز برخوردار است .

برای افزایش دقت در هنگام آزمایش ها و قرار گیری دستگاه های آزمایشگاهی و ترازو ، در قسمت وسط میز یک سطح سنگی (ابعاد ۴۰*۴۰) قرار گرفته شده است.

در حال حاضر میز ضدلرزش که از سکوبندی آزمایشگاهی محسوب می شود ، در ابعاد مختلفی تولید و در بازار به فروش می رسند . اما با این حال ابعاد ۸۰*۸۰ با ارتفاع ۹۰ یکی از متداول ترین اندازه های میز ضد لرزش است .

سخن پایانی

همانطور که گفتیم میز ضد لرزش یکی از تجهیزات اصلی و مهم در آزمایشگاه های علمی است . کاربرد میز ضد لرزش در آزمایشگاه ، جهت حفظ دقت آزمایش‌ ها است . در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی در رابطه با میز ضد لرزش آزمایشگاهی در اختیار شما قرار دهیم امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *