شرکت تک نوع خاورمیانه

تولید کننده صنایع بیمارستانی

آدرس ما

تهران، پل گیشا

تماس بگیرید 02188486208

تخت بیمارستانی برقی چیست؟

تخت برقی بیمارستانی
859
7 مرداد 1402
صنایع پزشکی تک نوع خاورمیانه
Rate this post

تخت بیمارستانی برقی که به آن تخت بیمار یا بیمارستانی هم گفته می شود ‏برای آسایش و راحتی هر چه بیشتر بیماران طراحی و تولید شده است . تخت های برقی برای بیمارانی که باید به ‏مدت طولانی بستری باشند جایگزین بسیار خوبی است .

تخت های مدل قدیمی که معروف  به تخت های مکانیکی بودند و به وسیله ی اهرم دستی ارتفاع تخت قابل تنظیم می شد . در ادامه این مقاله انواع مدل های این نوع تخت و مزایای استفاده از تخت برقی برای بیمار را مورد بررسی قرار خواهیم داد ، با ما همراه باشید .

تخت بیمارستانی برقی

کاربرد تخت بیمارستانی برقی به تخت مکانیکی شباهت دارد ولی تغییر زاویه ها و تنظیم ارتفاع در تخت برقی به صورت اتوماتیک انجام می شود .

برای خرید تخت بیمار از لینک زیر اقدام کنید.

تخت بیمار سه شکن برقی|تخت icu، ccu( قیمت تخت بیمارستانی۱۴۰۳ ) +خرید تخت بیمار

انواع تخت برقی

‏تخت های بیمارستانی قابل استفاده در منزل هم می باشند و هیچ محدودیتی برای این امر وجود ندارد . به عبارت دیگر تخت ‏های بیمارستانی و خانگی یکسان بوده و تجهیزات و امکانات مشابهی دارند .

تخت های الکتریکی در دو نوع نیمه الکتریکی و تمام الکتریکی تولید می شوند و مقداری با هم متفاوت ‏هستند .

تخت های نیمه الکتریکی به تخت هایی گفته می شوند که تغییر حالت بالا و پایین دست با کمک ‏ریموت آویز کنار تخت انجام می شود ولی ارتفاع آن را باید با کمک اهرم دستی انجام داد. بنابراین خرید ‏این نوع تخت ها برای کسانی که نیاز چندانی به تغییر ارتفاع تخت ندارند بهتر است.

در مقابل تخت تمام ‏برقی تمامی تغییر حالت های تخت از جمله ارتفاع به کمک کنترل یا دکمه های پایین تخت انجام می ‏گیرد . همچنین در شرایط قطعی برق هم می توان از باتری های پشتیبان استفاده کرد .

تخت های برقی صرف نظر از دسته بندی فوق در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند . عمدتا این ‏نوع تخت های طبی از لحاظ بخش های قابل تغییر به نام شکن به 4 مدل تقسیم بندی می شوند تا ‏بیماران بتوانند در وضعیت های مختلف قرار بگیرند . به همین علت با توجه به وضعیت و نوع بیماری افراد یکی از 4 ‏مدل تخت برقی برای بیمار توصیه می شود :

1 . تخت های تک شکن :  دراین تخت ها فقط زاویه ناحیه سر قابل تغییر است .‏

2 . تخت برقی دو شکن :در این مدل از تخت ها زاویه سر و پای بیمار تغییر می کند .‏

3 . تخت برقی سه شکن : در این مدل از تخت ها ‏‎امکان تغییر زاویه سر و پا و یک زاویه هم بین این دو وجود ‏دارد .

4 . تخت چهارشکن برقی : علاوه بر زوایای گفته شده در شکن های قبلی ، ناحیه انتهایی پای بیمار هم قابل تغییر ‏است ، به عبارتی امکان تبدیل تخت به صندلی هم وجود دارد .‏

توجه داشته باشید که بعضی از تخت ها قابلیت تغییر ارتفاع هم دارند که برای کنترل کامل وضعیت ‏بیمار در منزل مخصوصا کسانی که وزن بسیار بالایی دارند یا نشستن روی لبه تخت و سپس ایستادن و برعکس ‏برایشان بسیار دشوار می باشد ، کمک زیادی می کند .‏

تخت بیمارستانی نیمه تخت

بیشتر بخوانید : بهترین تخت بیمارستانی 

مزایا تخت برقی برای بیمار

در این بخش به بررسی تعدادی از مزایای تخت بیمارستانی برقی خواهیم پرداخت . این مزایا عبارتند از :

  • تخت بیمارستانی مکانیکی قیمت مناسبی دارد .
  • تخت های مکانیکی بیمارستانی مجهز به پایه سرم هستند .
  • امکان شستشو و استریل کردن تخت بیمارستانی مکانیکی وجود دارد .
  • تخت بیمارستانی مکانیکی مناسب انواع بیماران، معولین و سالمندان است .
  • سرهای تخت مکانیکی از جنی  MDF  و ABS ساخته می شود ، این کار علاوه بر زیبایی بخشی به تخت موجب افزایش مقاومت دوسر این تخت می شود .
  • تخت بیمارستانی مکانیکی دارای رویه ای توری است که باعث عبور و مرور هوای زیر بیمار شده و تا حد امکان از ایجاد زخم بستر در بیمار جلوگیری می کند .

نکات مهم در خرید تخت بیمارستانی

قابلیت تنظیم و تغییر حالت تخت :

تخت های بیمارستانی دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و تغییر در فرم ها و حالت های مختلف می باشند به همین علت این تخت ها به راحت تر سپری کردن دوره درمان و نقاهت بیماران تنفسی ، معلولان ، سالمندان و افرادی که دچار چاقی بیش از اندازه هستند کمک بسیاری می کند .

گردش خون بهتر :

استفاده از تخت های بیمارستانی برقی به علت امکان تغییر شکن ها و قرار گیری در حالت های مختلف باعث گردش خون در بدن بیمارانی که پاهایشان دچار آسیب و مشکل است می گردد .

جلوگیری از زخم بستر :

در تخت بیمارستانی برقی امکان تغییر حالت های مختلف بدن وجود دارد ، اگر چه برای درمان و جلوگیری از زخم بستر انتخاب تشک طبی نیز بسیار حائز اهمیت است ، اما تخت برقی هم برای جلوگیری از بیماری زخم بستر بسیار موثر است .

امکانات جانبی متعدد :

تخت های بیمارستانی برقی دارای امکانات زیادی می باشند که موجب آسایش پرستار و بیمار می شوند ، این تخت ها قابلیت تغییر ارتفاع ، تغییر شکن و تغییر حالت و فرم داشته و دارای فضایی برای نگهداری از وسایل بیمار هستند ، همچنین تخت های برقی بیمارستانی دارای دسته هایی برای کمک به بلند شدن و خوابیدن بیمار بوده و ریموت کنترل ، جا پایی ، کنار تختی و سینی مخصوص برای سرو غذای بیماران دارند .

بیشتر بخوانید : آشنایی با انواع تخت بیمارستانی

انواع تخت بیمارستانی

معایب تخت برقی

تخت های برقی علاوه بر مزایایی که پیش از این بررسی کردیم از معایبی نیز برخوردار می باشند ، این مزایا عبارت است از :

– جهت نظافت و شستشوی این تخت ها باید مراقب باشید که سیستم برقی شان با مشکل مواجه نشود .

– تخت های بیمارستانی برقی از قیمت بالایی برخوردار می باشند و تامین بودجه برای خرید آن ها یکی از معایب آن ها به شمار می رود .

– در صورتی که باتری تخت برقی تمام شود و برق نباشد امکان تغییر زاویه شکن های این تخت وجود نخواهد داشت .

– تخت های بیمارستانی برقی به علت دارا بودن سیستم های الکتریکی حساسیت بالایی داشته و به مراقبت و نگهداری صحیح نیاز دارند .

– تخت های برقی دارای وزن بیشتری نسبت به تخت های مکانیکی هستند به همین علت جا به جایی آن ها سخت تر است .

قیمت تخت برقی

تخت های الکتریکی قیمت های متفاوتی دارند . بسته به انتخاب نوع برند ، قابلیت ها و امکانات ، مدل های تخت از ‏نوع تک شکن یا چهارشکن ، فول الکتریکی یا نیمه الکتریکی ، جنس بدنه ‏ABS‏ یا پلاستیک خشک و سایر موارد ‏هزینه خرید این نوع تخت ها متفاوت است .‏ شما می توانید این محصول را از شرکت تک نوع خاورمیانه خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *