شرکت تک نوع خاورمیانه

تولید کننده صنایع بیمارستانی

آدرس ما

تهران، پل گیشا

تماس بگیرید 02188486208

پارتیشن بیمارستانی چیست؟

پارتیشن بیمارستانی چیست
815
25 تیر 1402
صنایع پزشکی تک نوع خاورمیانه
5/5 - (2 امتیاز)

پارتیشن بیمارستانی در عصر حاضر لازم است تا طراحی داخلی کلینیک و بیمارستان ها متناسب با نیاز های بیماران و پرسنل طراحی گردد.  علاوه بر در نظر داشتن فضا هایی بهداشتی و کاربردی برای افراد ، باید از نظر بصری زیبا ، جذاب و مهم تر از همه راحت باشد . در سال های اخیر با توجه به روند رو به توسعه خدمات پزشکی زیبایی بصری فضا های درمانی هم  در درجه نخست اهمیت قرار گرفته است . در این مقاله قصد داریم كاربرد پارتيشن بندی بيمارستانی را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم با ما همراه باشید .

پارتیشن چیست ؟

اصولا برای جداکردن فضای داخلی یک مکان از دیوار استفاده می شود اما برخی مواقع برای جدا کردن فضا احتیاج به یک سازه متحرک و سبک داریم . در این موارد از پارتیشین یا پاراوان استفاده می کنیم . پارتیشن امکان جابجایی داشته و برای هر مکان از متریال مختلفی برای ساخت آن استفاده می شود .

پارتیشن بیمارستانی چیست و چه کاربردی دارد ؟

پارتیشن نوعی تقسیم کننده است که امروزه در بیشتر مکان های اداری و خانگی ، برای تفکیک فضا به جای دیوار های سنتی مورد استفاده قرار می گیرد . این پارتیشن ‌ها در 2 نوع ثابت و متحرک طراحی ، تولید و اجرا می‌ شوند که نوع متحرک و چرخدار آن ، پاراوان نامیده می شود . پارتیشن ثابت هم همانطور که از نامش پیداست ، بر خلاف نوع متحرک ، به صورت ثابت نصب شده و قابلیت حرکت و جابجایی ندارد .

لازم است قبل از خرید پارتیشن ثابت بدانید که این نوع پارتیشن به وسیله پیچ و مهره بر روی زمین نصب می ‌گردد و ارتفاع برخی از آن‌ها تا سقف می‌ رسد . از رایج‌ترین مدل‌ های آن ، پارتیشن بیمارستانی ثابت است که در دو نوع تک جداره و دوجداره تولید می‌ شود . همچنین در بیشتر بیمارستان ‌ها ، متریال ام دی اف در ساخت آن مورد استفاده قرار می‌ گیرد . همراه ما باشید تا شما را با ویژگی‌های پارتیشن بیمارستانی ثابت تک جداره و دو جداره آشنا کنیم .

پارتیشن بیمارستانی چیست و چه کاربردی دارد ؟

پارتیشن بیمارستانی ثابت دوجداره و تک جداره

همانطور که پیش از این اشاره کردیم ، پارتیشن‌ های ثابت در دو نوع تک جداره و دوجداره ساخته می ‌شوند . هر یک از این دو مدل ویژگی‌ هایی دارند که باعث تمایز آن از یکدیگر می ‌شود ، ولی آنچه میان هر دو مدل مشترک است ، تفکیک فضا می ‌باشد .

پارتیشن‌ ها در مقایسه با دیوارهای سنتی ، ضخامت کمتری دارند به همین دلیل نقش موثری در بهینه سازی فضای داخلی ایفا می‌ کنند . با توجه به جنس و میزان مواد مصرفی در مقایسه با دیوار گچی و سیمانی ، باعث صرفه ‌جویی در هزینه ‌ها نیز می‌شود .

پارتیشن بیمارستانی ثابت تک جداره

پارتیشن بیمارستانی تک جداره ، از یک لایه داخل قاب ساخته می‌ شود و معمولا وزن کمی دارد و در صورت نیاز ، قابلیت جابجایی آن آسان تر است . اما به دلیل ثابت بودن آن ، در زمان جابجایی باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید .

به دلیل آنکه این نوع پارتیشن فقط از یک جدار تشکیل می ‌شود ، جهت جلوگیری از لغزش آن ، ستون ‌های نسبتا زیادی به آن متصل می ‌گردد . در ساخت این پارتیشن از متریال ‌های مختلفی مانند شیشه ، آلومینیوم ، ام دی اف و… استفاده می‌ گردد که در این بین ام دی اف به علت قیمت مناسب و کیفیت مطلوب ، پرطرفدار تر است .

پارتیشن تک جداره با توجه به نیاز کارفرما ، در انواع مدل‌ های کوتاه و بلند طراحی می‌ شود . تنوع این مدل و به خصوص نوع ام دی اف آن ، موجب شده پاسخگوی هر نوع نیاز و سلیقه ‌ای باشد و به راحتی با انواع طرح دکوراسیون مدرن ، کلاسیک و نئوکلاسیک هماهنگ شود . به علت مواد مصرفی کمتر ، پارتیشن تک جداره قیمت کمتری نسبت به دوجداره دارد .

پارتیشن بیمارستانی ثابت دو جداره

پارتیشن بیمارستانی ثابت دوجداره نسبت به تک جداره وزن بیشتری دارد و به علت استفاده از دو لایه متریال ، از استحکام بیشتری نیز برخوردار می باشد و بر روی زمین دچار لغزش نمی ‌شود . پس هنگام نصب ، ستون‌ ها برای فراهم سازی ایستایی این مدل کاربرد چندانی ندارند و معمولا هیچ ستونی استفاده نمی شود .

همچنین پارتیشن ثابت دوجداره عایق صدا و حرارت است و به همین علت در بسیاری از اماکن اداری و درمانی مورد استفاده قرار می‌ گیرد . به عنوان مثال در بیمارستان‌ ها برای تفکیک فضای بستری یا درمانی از این نوع پارتیشن استفاده می‌ شود ، تا جلوی آلودگی صوتی گرفته شده و آرامش بیماران بر هم نخورد .

از طرفی در اماکن اداری مانند شرکت ‌ها که چندین پرسنل در یک فضا مشغول به کار هستند ، هر یک از آن‌ ها به یک حریم خصوصی برای حفظ تمرکز و آرامش نیاز دارند . به همین دلیل امروزه در بیشتر شرکت‌ ها با نصب پارتیشن دوجداره ام دی اف ، فضای ایده‌آلی را برای کارمندان ایجاد می شود  تا جدا از شلوغی رفت ‌و آمد ارباب رجوع ، با آرامش بیشتری به کارهای خود رسیدگی کند .

می توان میان پارتیشن‌ های ثابت دوجداره از انواع یراق آلات و کرکره‌های تزئینی استفاده نمود و زیبایی کار را افزایش داد . همچنین این مدل از طرح و رنگ ‌های زیادی برخوردار بوده و شما می توانید به راحتی مدل دلخواه خود را انتخاب کنید .

نحوه نصب پارتیشن بیمارستانی ثابت

نحوه نصب پارتیشن بیمارستانی ثابت

در گام نخست و پیش از هر اقدامی ، ابتدا باید متریال مورد نظرتان را به درستی انتخاب کنید ، زیرا آنچه در نهایت جلوی چشم خواهد بود ، متریال اصلی این محصول می‌باشد .

در این مرحله نوبت آن است تا نصابان در محل حاضر شده و نسبت به اندازه‌ گیری و تعیین نقشه عملیات اقدام نمایند . همچنین در این مرحله باید تصمیم خود را بگیرید که ارتفاع پارتیشن به چه اندازه باشد ، کوتاه ، نیمه بلند و یا تا سقف .

در مرحله سوم پارتیشن ‌ها ساخته شده و ستون ، ریل ، درب و … مطابق اندازه ‌های ثبت شده نصب می ‌گردند .

در مرحله آخر ، قطعات ساخته شده به محل پروژه انتقال یافته و نصابان کار نصب و اجرا را آغاز می‌ کنند .

پارتیشن بیمارستانی چیست

قیمت پارتیشن بیمارستانی

به علت نوسانات نرخ ارز و تغییرات زیاد در قیمت متریال و مواد مصرفی ، نمی توان قیمت دقیقی عنوان کرد .

عوامل موثر بر قیمت پارتیشن ام دی اف ثابت دوجداره یا تک جداره ، عبارتند از‌:

دستمزد نصاب

کیفیت ام دی اف مصرفی

برند و نوع یراق آلات مورد نیاز

متراژ فضا و به نسبت آن ، میزان مواد مصرفی

طرح انتخاب شده و نوع پارتیشن ( تک جداره یا دوجداره )

شما می توانید برای خرید پارتیشن بندی به صفحه مربوطه شرکت تک نوع خاورمیانه مراجعه نمایید و برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با قیمت و خرید پارتیشن بندی با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *