شرکت تک نوع خاورمیانه

تولید کننده صنایع بیمارستانی

آدرس ما

تهران، پل گیشا

تماس بگیرید 02188486208

تجهیزات کالبد شکافی کدامند؟

تجهیزات کالبد شکافی کدامند؟
573
20 آذر 1402
صنایع پزشکی تک نوع خاورمیانه
Rate this post

اتوپسی یا کالبد شکافی چیست ؟

معاینه پس از مرگ یا اتوپسی (autopsy) که به کالبد شکافی هم معروف است .پس از مرگ کالبد شکافی توسط یک متخصص پاتولوژی انجام می شود و هدف از انجام آن تعیین علت مرگ است . با اتوپسی از بافت انسان بعد از مرگ اطلاعات مفیدی در رابطه با چگونگی ، زمان و علت فوت شخص به دست می آورند . با اطلاعات به دست آورده شده پاتولوژیست می تواند درک بهتری از نحوه تاثیر بیماری و مرگ بدست آورند . در ادامه به بررسی تجهیزات کالبد شکافی می پردازیم.

چه اتفاقی در جریان کالبد شکافی می افتد؟

معمولا کالبد شکافی ، طی 2 تا 3 روز پس از مرگ فرد ، انجام می گیرد .

ممکن است در بعضی از موارد ، در عرض ۲۴ ساعت اتفاق بیافتد .

بسته به زمان معاینه، ممکن است بتوانید جسد را قبل از انجام اتوپسی ببینید.

کالبد شکافی در یک اتاقی اتفاق می افتد که به سالن عمل شباهت دارد است .

در طی مراحل ، بدن فرد قوت شده باز می شود و اعضای بدن برای معاینه خارج می گردند .

لازم است برخی از اعضای بدن در حین کالبد شکافی با جزئیات دقیق بررسی شوند . ممکن است انجام این تحقیقات چندین هفته طول بکشد .

پاتولوژیست بعد از اتمام کالبد شکافی اعضای بدن را به بدن باز می گرداند .

پس از اتوپسی چه اتفاقی می ‌افتد ؟

پس از کالبد شکافی ، پاتولوژیست گزارشی از یافته ها را می نویسد .در صورتی که کالبد شکافی توسط پزشک قانونی درخواست شده باشد ، پزشک قانونی دلیل مرگ را که پاتولوژیست گزارش داده است را به شما اطلاع می دهد . در صورتی که کالبد شکافی توسط پزشک بیمارستان در خواست شده باشد ، شما باید نتایج را از بیمارستانی که در آن کالبد شکافی انجام شده است ، درخواست کنید . امکان دارد برای این کار هزینه کمی از شما گرفته شود .

معرفی تجهيزات كالبدشكافی

تخت تشریح جسد چیست ؟

تشریح جسد یکی از اقدامات مهم در تحقیق و آموزش است که در دانشگاه های علوم پزشکی، پزشکی قانونی، مراکز تحقیقاتی و غیره انجام می شود. از آن جایی که شرایط نگه داری از جسد و انجام عمل تشریح ویژگی ها و پیچیدگی های خاصی دارد، برای انجام آن باید کالبد فرد روی تخت های مخصوص یعنی تخت تشریح جسد قرار گیرد .

تخت تشریح جسد

ویژگی های تخت تشریح جسد

معمولا تخت تشریح در ابعادی به طول ۲۵۰ ، عرض ۸۰ و ارتفاع ۸۵ سانتی متر تولید می شود . جنس این تخت از استیل ۳۰۴ ضد زنگ است تا استحکام و مقاومت آن را تضمین کند . تخت تشریح به صورتی طراحی شده که جسد روی یک رویه مشبک قرار می گیرد که زیر آن لگن تشریح قرار داده شده است . از این طراحی به منظور عبور خونابه و مایعات از رویه مشبک استفاده می گردد . با توجه به اینکه این رویه و قسمت قرار گرفتن سر جسد به مقاومت بیشتری نیاز دارند از جنس استیل ۳۱۶ ساخته می شوند .

لگن تشریح ۲۵ سانتی متر عمق دارد و با گوشه های نیم گرد ساخته شده و به وسیله گاز آرگون جوشکاری می شود . این مدل اجازه می دهد شست و شوی لگن تشریح بهتر انجام گیرد . در لگن تشریح کانالی جهت تهویه و خروج هوا در نظر گرفته شده است که این قسمت از جنس L316 ساخته شده است .

تخت تشریح جسد مجهز به شیر آب سرد و گرم ، شیر مخصوص شست و شوی لگنی ، نازل پرتاب آب با فشار بالا، شلنگ کرومه و اسپری شست و شوی لگن است . همچنین تخت تشریح سیستم فاضلابی دارد که به صورت قیفی شکل طراحی شده است . دهانه این قیف فاضلاب ۲۵ سانتی متر قطر دارد . تمامی قسمت های فاضلاب از جمله لوله ها و اتصالات این بخش از جنس پلی اتیلن ساخته می شود .

تخت های تشریح با توجه به یک ارتفاع استاندارد ساخته می شوند اما برخی اوقات نیاز است که ارتفاع این تخت ها تغییر کند . تغییر ارتفاع در تخت های تشریح می تواند به صورت الکتریکی یا مکانیکی انجام گیرد . معمولا می توان ارتفاع تخت را از 60 تا 110 سانتی متر تغییر داد .

برانکارد حمل جسد

برانکارد حمل جسد

یکی از تجهیزات بیمارستانی که در صورت فوت شخص برای حمل جسد مورد استفاده قرار می گیرد برانکارد جسد است .

این برانکاردها جهت انتقال جسد به سردخانه استفاده می شود و معمولا از تجهیزات بیمارستانی به شمار می روند . این برانکارد حمل جسد دارای جنس استیل هستند و مقاومت خوبی در مقابل زنگ زدگی دارند و در صورت استفاده طولانی مدت دچار پوسته پوسته شدن نخواهند شد .

مشخصات برانکارد حمل جسد

ضد رطوبت بودن از جمله مشخصات و ویژگی های برانکارد جسد است .

به این معنا که محصول در برابر برخورد با آب و رطوبت ، دچار زنگ زدگی نمی شود .

برانکارد حمل جسد عمر بسیار طولانی دارد و می توان تا ۲۰ سال از آن استفاده کرد .

ابعادی به طول ۱۹۵ سانتی متر ، عرض ۷۰ و ارتفاع ۹۰ دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *