شرکت تک نوع خاورمیانه

تولید کننده صنایع بیمارستانی

آدرس ما

تهران، پل گیشا

تماس بگیرید 02188486208

سینک آزمایشگاهی چیست +‌کاربرد ، مزایا و انواع آن

سینک سه مرحله ای شستشوی ابزار
791
1 شهریور 1402
صنایع پزشکی تک نوع خاورمیانه
5/5 - (4 امتیاز)

سینک آزمایشگاهی چیست : نصب سینک آزمایشگاهی یکی از مهم ترین و ضروری ترین کارهایی است که در هر آزمایشگاه لازم است انجام گیرد . سینک‌های آزمایشگاهی کاربردهای گوناگونی دارند و با توجه به نوع آزمایشگاه از یک یا چند سینک در آزمایشگاه می توان استفاده نمود .

متریال به کار رفته در تولید انواع سینک آزمایشگاهی متفاوت‌ می باشد و سینک استفاده شده در آزمایشگاه کاملا به سلیقه کارفرما و نیاز آزمایشگاه بستگی دارد . در این مقاله سينک آزمايشگاهی و انواع مختلف آن را مورد بررسی قرار می دهیم با ما در تک نوع خاورمیانه همراه باشید .

سینک آزمایشگاهی چیست ؟

سینک های آزمایشگاهی به طور ویژه جهت استفاده در آزمایشگاه ها طراحی شده اند . سینک های آزمایشگاهی بیشتر از مواد باکیفیت ساخته می شوند ، بنابراین می توانند در برابر مواد شیمیایی شدید و محلول های تمیز کننده ای که در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند مقاومت کنند .

انواع سینک های آزمایشگاهی

امروزه انواع گوناگونی از سینک های آزمایشگاهی در بازار موجود است . بعضی از آن ها از استیل یا فولاد ضد زنگ و بعضی دیگر از رزین اپوکسی و پلی پروپیلن ساخته شده اند . هر نوع از این سینک ها مزایا و معایب خود را دارند .

  • سینک آزمایشگاهی استیل

سینک استیل آزمایشگاهی محبوب ترین نوع سینک برای استفاده در محیط آزمایشگاه می باشد . این سینک ها بادوام بوده و به راحتی تمیز می شوند . سینک استیل از گران ترین نوع سینک نیز می باشد .

سینک استیل در برابر خوردگی در محیط های آبی ، گازی و با دمای بالا مقاومت می کنند و در تمامی دماها خاصیت مکانیکی خود را حفظ می کنند.

  • سینک رزین اپوکسی آزمایشگاهی

سینک رزین اپوکسی آزمایشگاهی ، سینکی است که از رزین اپوکسی ساخته شده که در برابر بسیاری از اسید ها ، حلال ها و سایر مواد شیمیایی بی‌اثر مقاوم است .

سینک های رزین اپوکسی از مزایایی از جمله مقاومت در برابر خوردگی و لکه شدن برخوردار هستند . با وجود این مزایا ، از معایب سینک های رزین اپوکسی این است که به نور UV حساس بوده و می توانند با گذشت زمان تغییر رنگ دهند . همچنین این سینک ها می توانند مستعد ترک خوردن و خرد شدن باشند .

  • سینک پلی پروپیلن آزمایشگاهی

سینک پلی پروپیلن آزمایشگاهی جهت شستشوی زباله های شیمیایی خشن و خورنده و ظروف شیشه ای در آزمایشگاه هایی که به طور مرتب از اسید های غلیظ مانند نیتریک ، هیدروکلریک ، پرکلریک و هیدروفلوریک استفاده می کنند ، به شما پیشنهاد می شود .

سینک های پلی پروپیلن از مزایایی از جمله مقاومت در برابر اسید ها ، قلیایی ها و حرارت برخوردار هستند . از معایب سینک های پلی پروپیلن می توان به قابل اشتعال بودن و ذوب شدن با در معرض حرارت قرار گرفتن اشاره کرد .

همچنین این سینک ها دارای ضریب انبساط حرارتی بالایی هستند که کاربردهای آن ها را در دمای بالا محدود می کند . پلی پروپیلن بیشتر تحت تأثیر تخریب اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد ، پس برای استفاده در ارتفاعات بالا یا مکان هایی که UV وجود دارد مناسب نمی باشد .

کلینیکال سینک

انواع سینک‌ آزمایشگاهی با توجه به نوع نصب آن‌ها

با توجه به نوع نصب سینک آزمایشگاهی ، این سینک ها به 2 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از :

  1. سینک drop-in

سینک های drop-in زیرساختی ندارند و روی کار نصب می گردند به همین دلیل نصب سینک آزمایشگاهی drop-in به سادگی و در کمترین زمان انجام می گیرد . چراکه این سینک به پیشخوان متصل شده و به زیر ساخت به عنوان پشتیبان نیاز ندارد .

در زمان نصب سینک آزمایشگاهی drop-in باید کناره ‌های سینک به دقت پوشانده شود تا از تجمع آلودگی‌ ها در این قسمت جلوگیری گردد .

  1. سینک های توکار

سینک‌های توکار از جنس اپوکسی تولید می‌ شوند و به زیرساخت برای نصب نیاز دارند . این سینک‌ها از دوام بالایی برخوردار بوده و به خوبی در مقابل مواد شیمیایی از خود مقاومت نشان می‌ دهند .

کاربرد سینک آزمایشگاهی

سینک های آزمایشگاهی جزء ضروری زیر ساخت های ایمنی هر آزمایشگاه هستند و مکانی راحت و امن جهت شستن دست ها ، شستشوی تجهیزات و دفع مواد خطرناک به وجود می آورند . همچنین سینک ای آزمایشگاهی نقش مهمی در آزمایشگاه های شیمیایی دارند و به جلوگیری از حوادث و محافظت از سلامت کارکنان آزمایشگاه کمک می کنند .

 

مزایای استفاده از سینک آزمایشگاهی

داشتن سینک آزمایشگاهی هنگام کار در ازمایشگاه ضروری است . استفاده از سینک آزمایشگاهی مزایای زیادی دارد ، به همین علت بخشی جدایی ناپذیر از هر آزمایشگاهی است . در این قسمت به چند مزیت هنگام استفاده از سینک آزمایشگاهی در آزمایشگاه اشاره خواهیم کرد .

سینک های آزمایشگاهی به تمیز نگه داشتن آزمایشگاه شما کمک می کنند . از مزایای اصلی استفاده از سینک آزمایشگاهی این است که به تمیز نگه داشتن آزمایشگاه شما کمک می کند . این به این علت است که این سینک ها مکانی را برای شستن دست ها و تجهیزات شما فراهم می کنند که می توانید از گسترش آلودگی جلوگیری کرده و آزمایشگاه شما را تمیز نگه دارند .

سینک های آزمایشگاهی به صرفه جویی در فضا کمک می کنند . از دیگر  مزایای استفاده از سینک آزمایشگاهی می توان به کمک کردن در صرفه جویی در فضا اشاره کرد . به این علت است که می توانید از این سینک ها جهت شستن دست ها و تجهیزات خود استفاده کنید ، بنابراین به داشتن سینک جداگانه برای هر کدام نیازی نخواهید داشت . این می تواند فضای زیادی را در آزمایشگاه شما آزاد کند که خود یک امتیاز است .

سینک های آزمایشگاهی به شما کمک می کنند منظم بمانید . از دیگر مزایای استفاده از سینک آزمایشگاهی این است که می تواند به شما کمک کند مرتب و منظم بمانید . این به این علت است که می توانید از آنها برای نگهداری تجهیزات خود استفاده کنید و مجبور نخواهید بود نگران این باشید که همه چیز کجاست . شما به سادگی می توانید همه آن را در سینک قرار داده و بدانید که در صورت نیاز در آنجا خواهند بود .

سینک های آزمایشگاهی مقرون به صرفه هستند . از دیگر مزایای استفاده از سینک آزمایشگاهی می توان به مقرون به صرفه بودن آن ها اشاره کرد . زیرا آنها نسبت به انواع دیگر سینک ها قیمت کمتری دارند .

موارد گفته شده تنها چند مورد از مزایایی بود که می توانید هنگام استفاده از سینک آزمایشگاهی در آزمایشگاه خود از آنها بهره مند شوید . شما می توانید برای خرید سینک های آزمایشگاهی با ما در تک نوع خاورمیانه همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *