شرکت تک نوع خاورمیانه

تولید کننده صنایع بیمارستانی

آدرس ما

تهران، پل گیشا

تماس بگیرید 02188486208

سینک اسکراب در کجا کاربرد دارد؟

سینک اسکراب تک جداره
723
6 آبان 1402
صنایع پزشکی تک نوع خاورمیانه
5/5 - (3 امتیاز)

سینک اسکراب وسیله ای مهم و ضروریست که در ورودی اتاق عمل بیمارستان نصب می شود و در حفظ پاکیزگی پزشکان و پرستاران و از بین بردن انواع باکتری ها و آلودگی های مختلف پیش از ورود به اتاق عمل جلوگیری می کند . در این مقاله به کاربرد سینک اسکراب خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

سینک اسکراب چیست ؟

سینک اسکراب به سینک بهداشتی می گویند که در ورودی اتاق عمل بیمارستان نصب شده که جراح و پرسنل اتاق عمل قبل از ورود به اتاق عمل دست های خود را در آن شستشو دهند .

اسکراب چیست؟

به عبارت دیگر اصطلاح اسکراب در بیمارستان ها به شستن دست ها قبل از عمل جراحی گفته میشود. در ضمن به تکنسینی که در حین جراحی دست هایش را می شوید و به پزشک جراح در حین عمل کمک می کند نیز اسکراب گفته میشود و به تکنسینی که دست نشسته و در محیط اتاق عمل وسایل مورد نیاز را در اختیار جراح و کمک جراح می گذارد سیرکولر گفته می شود.

جنس سينک اسکراب

سينک اسکراب از استيل ضد زنگ ساخته شده است . شير آب ، این سینک ها بايد بدون تماس دست باز و بسته شود و بايد از طريق آرنج يا تحريک با پا به کمک يک پدال و با استفاده از سنسور و چشم الکترونيکی باز و بسته شود . سينک اسکراب در اندازه های يک ، دو يا سه نفره ساخته می شود و در ورودی اتاق عمل بيمارستان ها نيز نصب می شود .

از نکات مهم در ارتباط با ساخت سينک اسکراب می توان به عدم پاشش آب به بيرون از طریق لبه دار کردن سينک اشاره کرد . علاوه بر این طبق استانداردهای خاصی ساخته شود تا عفونت به بهترين نحو کنترل شود .

انواع سینک اسکراب

این سینک ها دارای پنج نوع گوناگون می باشد که به صورت زیر دسته بندی می شوند :

کاربرد سینک اسکراب

همانطور که پیش از این به آن اشاره کردیم این سینک ها در اتاق های عمل بیمارستان ها نصب می شود و جهت شستشوی دست ها قبل از ورود به اتاق عمل مورد استفاده قرار می گیرد .

مهم ترین کاربرد سینک اسکراب را می توان در حفظ و رعایت بهداشت در نظر گرفت که در امنیت و سلامت بیماران و همچنین پزشکان موثر است . عدم وجود سیک اسکراب می تواند پزشکان را به شکل سنتی وادار به شست و شو کند و این نکته می تواند سبب آسیب پذیری بیماران شود .

ویژگی های سینک اسکراب کدامند؟

سینک اسکراب از جنس استیل ضد زنگ می باشد  که شیر آب آن بدون تماس دست باز و بسته می شود و بتوانند به راحتی به کمک پدال و با استفاده از سنسور و چشم الکترونیکی باز و بسته شود. سینک اسکراب ها در اندازه های متفاوت یک ، دو یا سه نفره ساخته میشود. و این سینک ها در ورودی اتاق های ایزوله بیمارستان نیز نصب می شود. سینک اسکراب های پزشکی مورد استفاده در بیمارستان ها می باشد.

 نگهداری سینک اسکراب اتاق عمل بیمارستانی چگونه انجام می شود ؟

مهم ترین نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که آن را به صورت دوره ای و با توجه به قوانین بیمارستان ضدعفونی کنید . نه فقط خود سینک بلکه پمپ مایع دستشویی شیر آب و اجزای دیگر سینک اسکراب را باید باکتری زدایی کنید .

هرچه نکات بهداشتی دقیق تر رعایت شود احتمال بروز عفونت در بیمار کم شده و موجب افزایش شانس موفقیت آمیز بودن جراحی می شود.

چرا استفاده از سینک اتاق عمل اهمیت دارد؟

استفاده از سینک اتاق عمل که با نام های سینک جراحی ، سینک اسکراب و سینک پزشکی نیز شناخته می شود برای حفظ سلامت بیمار و بهداشت اتاق عمل واجب و ضروری است. کادر جراحی پیش از انجام انواع عمل ، از این سینک برای اسکراب کردن استفاده می کنند.

شما می توانید برای خرید سینک اسکراب تک جداره و دو جداره با ما در تک نوع خاورمیانه در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *