شرکت تک نوع خاورمیانه

تولید کننده صنایع بیمارستانی

آدرس ما

تهران، پل گیشا

تماس بگیرید 02188486208

قيمت فيلتر هپا هود لامينار بر چه اساسی تعیین می شود ؟‎

تعیین قیمت هود لامینار
155
23 اسفند 1402
صنایع پزشکی تک نوع خاورمیانه
Rate this post

تعیین قيمت فيلتر هپا هود لامينار ، هود لامینار از مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات آزمایشگاهی می باشد که یکی از پیش نیازهای تخصصی و مهم در کارهای آزمایشگاهی به منظور کنترل آلودگی ها به شمار می رود .در این مقاله هود لامینار و قيمت فيلتر هپا هود لامينار را بررسی خواهیم کرد با ما همراه باشید .

هود لامینار چیست ؟

از مهم ترین تجهیزات آزمایشگاهی که جزو ضروری ترین لوازم آزمایشگاه به شمار می رود هود لامینار است . این هودها از پیش نیازهای تخصصی کارهای آزمایشگاهی است و استفاده از آن ها در آزمایشگاه های پزشکی ، داروشناسی ، الکترونیک و صنعتی از واجبات است .

هود لامینار یا هود میکروبی متشکل از محفظه ای فیزیکی از جنس استیل و ضد زنگ با پوشش رنگ کوره ای است و فاقد شکاف یا درز است و از ورود و رشد هر گونه قارچ و باکتری و یا رسوب جلوگیری می کند .

هود لامینار به صورت جریان آرام خطی با استفاده از یک فیلتر کار می کند و می تواند با مکش هوای داخل اتاق و میحط اطراف ، ذرات آلوده را از آن جدا کرده و هوای تصفیه شده را به محیط باز گرداند .

فیلتر هپا چیست

فیلتر هود لامینار و زمان تعویض آن

فیلتر هپا و اولپا دو نوع از فیلترهای هود لامینار هستند . این نوع فیلتر ها تقریبا به یکدیگر شبیه هستند و جنس آن ها یکسان است اما تفاوت هایی هم در بین آن ها وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم .

  • فیلتر هپا

فیلتر HEPA نوعی فیلتر هوا است که معمولا درون هود های لامینار قرار می گیرد . ورقه های داخل فیلتر هپا از جنس مواد پلیمری و الیاف تا شده و منظم هستند . علت تا خوردگی این ورقه ها این است که سطح تماس با هوا بیشتر گردد تا عمل جذب و فیلتراسیون به صورت وسیع تر انجام شود .

در آزمایشگاه های میکروب شناسی چنانچه آزمایشی بر روی میکروارگانیسم های خطرناک انجام شود ، لازم است تا یک هود آزمایشگاهی مجهز به فیلتر هپا مخصوص تصفیه هوا به منظور جلوگیری از انتشار هوای آلوده ، حین آماده سازی نمونه های توبرکولوز (سل) ، قارچی ، ویروسی و باکتریایی در قسمت بالای فضای آماده سازی تعبیه شود .

روش جذب فیلتر هپا

فیلتر هپا ذرات معلق در هوا را با سه روش به خود جذب می کند که عبارتنداز :

  • مسدود کردن (Interception)
  • پراکندگی و انتشار (Diffusion)
  • فیلتر و جذب ذرات به علت تراکم بافت الیافی (Impact)

باتوجه به کابرد های هود لامینار 3 عامل ضخامت فیلتر ، سرعت جریان هوا و قطر الیاف تشکیل دهنده فیلتر در جذب ذرات آلوده و آیروسل ها به وسیله فیلتر هپا موثر هستند .

معمولا فیلترهای هپا در محیط هایی استفاده می شوند که حداکثر تراکم نسبی غبار در آن کمتر از 2 میلی گرم در هر متر مکعب از هوا باشد . هر اندازه کارایی فیلتر هپا در حذف ذرات ریز بیشتر باشد مقاومت بیشتری هم در برابر عبور جریان هوا خواهد داشت .فیلترهای با کارایی بالا به طور معمول در بیمارستان ها ، آزمایشگاه ها ، صنایع دارویی و ساخت تراشه های کامپیوتری استفاده می شوند .

فواید فیلتر هپا برای سلامت پرسنل

انواع هود لامینار بر اساس حفاظت از کاربر و محیط می توانند فوایدی داشته باشند که عبارتنداز :

  • ضد آلرژی
  • تقویت سلامت قلب و عروق
  • محافظت ویروسی و تصفیه هوای تنفسی
  • خواب بهتر و کاهش حملات آسمی
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه از طریق تنفس دود دست دوم

 تعویض فیلتر هپا در هود لامینار

به طور میانگین فیلترهای هپا 3 سال یا 1500 ساعت عمر می کنند ولی در صورتیکه در محیط آزمایش خود آلودگی مشاهده کردید امکان دارد این فیلتر سوراخ شده باشد ، و یا به علت وجود گرد و خاک زیاد در محیط دچار گرفتگی شده باشد که در این مواقع باید سریعا اقدام به تعویض فیلتر هپا کرد .

فیلتر اولپا چیست

فیلتر اولپا

فیلتر اولپا دارای راندمان بالاتری نسبت به فیلتر هپا است و قادر است تا 99.99 درصد ذرات تا قطر 12 میکرومتر را جذب کند . فیلتر اولپا از نظر ساختاری شبیه فیلتر هپا است و مانند فیلتر هپا دارای ورقه هایی از جنس میکروفایبرگلاس همراه با فویل آلومینیومی جدا کننده است اما تفاوت این 2 فیلتر در این است که ورقه های به کار رفته در فیلتر اولپا از الیاف ظریف تری نسبت به فیلتر هپا تشکیل شده است .

همچنین فیلتر اولپا قابلیت جذب بیشتری نسبت به فیلتر هپا دارد ولی طول عمر آن کوتاه تر از فیلتر هپا می باشد و همچنین در مقایسه با فیلتر هپا قیمت بیشتری دارد .

قيمت فيلتر هپا هود لامينار بر چه اساسی تعیین می شود ؟

قیمت فیلتر هپا هود لامینار بر اساس راندمان و نوع آن مشخص می شود که به علت نوسانات قیمت مواد اولیه از درج قیمت خرید فیلتر هپا معذوریم .جهت اطلاع از قیمت خرید فیلتر هپا می توانید با کارشناسان واحد فروش شرکت در ارتباط باشید .

سخن پایانی

هدف از استفاده ی فیلتر هپا جذب ذرات فوق‌العاده ریز آلاینده است و طراحی آن به صورتی است که با سه روش هم‌زمان به این هدف دست پیدا می کند که عبارتنداز : جلوگیری از عبور ذرات ، گیر افتادن ذرات به علت تراکم بافت الیافی و انتشار آلودگی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *