شرکت تک نوع خاورمیانه

تولید کننده صنایع بیمارستانی

آدرس ما

تهران، پل گیشا

تماس بگیرید 02188486208

مزایا و معایب ترالی بیمارستانی استیل

ترالی پانسمان تک کشو
842
3 مرداد 1402
صنایع پزشکی تک نوع خاورمیانه
5/5 - (5 امتیاز)

مزایا و معایب ترالی بیمارستانی استیل ، ترالی در سال 1965 با هدف بهبود عملکرد پرستاران و پزشکان توسط شرکت ECRI و شخصی بنام Joel J. Nobel طراحی شد . این شخص در سال 1965 به عنوان رزیدنت در بیمارستان پنسیلوانیا شروع به فعالیت کرد .

پس از اختراع ترالی پزشکان و پرستاران توانستند با احیا بیماران ، زندگی بسیاری از افراد را نجات دهند . در واقع ترالی بیمارستانی یک واحد متحرک است که برای حمل تجهیزات پزشکی و بیمارستان مورد استفاده قرار می گیرد . این وسیله برای احیای حال بیماران و برای پزشکان و پرستاران جهت سهولت در کار کاربرد دارد . جنس ترالی باید مرغوب و با کیفیت باشد و استاندارد های لازم را نیز کسب کرده باشد .

ترالی بیمارستانی چیست ؟

ترالی اورژانس ، ترالی پانسمان و ترالی حمل دارو ، جزو تجهیزات بیمارستانی می ‌باشد که از قبل دارو ها و تجهیزات ترالی در آن گذاشته شده است تا هنگامی که تیم اورژانس به آن نیاز داشتند ، در دسترس باشد . در این تجهیزات کیفیت ، حائز اهمیت است و لازم است تا روی تولید کنندگان نظارت کافی وجود داشته باشد تا تجهیزات و ملزومات پزشکی ، استانداردهای لازم را داشته باشند .

مزایا و معایب ترالی بیمارستانی استیل ، ترالی ها در بیمارستان ها و مراکز درمانی در مکان های مشخصی قرار می‌ گیرند و در صورت نیاز سریعا وسایل را به بیمار می‌ رسانند . تجهیزاتی که معمولا در ترالی بیمارستانی قرار می گیرند شامل کپسول اکسیژن ، سرم ، سرنگ ، آنژیوکت ، اسکالپ وین ، چسب ضد حساسیت و چسب معمولی ، لیست همه داروها و ملزومات و… می ‌باشد که همه این لوازم استریل و ضد عفونی می ‌شوند .

ترالی دارو بیهوشی

انواع ترالی بیمارستانی

مزایا و معایب ترالی بیمارستانی استیل ، با توجه به کاربردها و نوع نیازی که ترالی بیمارستانی دارند، از تنوع زیادی برخوردار است در ادامه به چند مورد از انواع ترالی‌های بیمارستانی اشاره خواهیم کرد :

ترالی اورژانس

ترالی حمل دارو

ترالی جراحی

ترالی حمل کپسول

ترالی نظافت بیمارستانی

ترالی زیبایی

ترالی حمل ظروف کثیف و حمل غذا

ترالی پانسمان

ترالی حمل پرونده بیمار

کاربردهای ترالی بیمارستانی

از جمله کاربرد های ترالی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. کمک به حفظ انرژی پرستاران و پزشکان .
  2. با این وسیله ارائه خدمات به بیماران بسیار راحت می ‌شود .
  3. رسیدگی به امور بیماران بسیار سریع انجام می ‌شود .
  4. دقت پرستاران و پزشکان در زمان کار با استفاده از این وسیله بسیار بالا می رود .
  5. با استفاده از ترالی فلزی شرایط مناسبی برای نجات جان بیماران مهیا می‌ شود .

ترالی تک کشو با رویه میو

مشخصات و جنس ترالی های بیمارستانی

ترالی های بیمارستانی معمولا بصورت 4 کشو تولید و ارائه می شوند . اما با توجه به نیاز برخی مشتریان ، ترالی اورژانس 5 کشو نیز تولید می شود که کشوی پنجم یا بصورت کشو و یا بصورت درب دار تولید و ارائه می شود .

از نظر جنس بدنه انواع ترالی های بیمارستانی می توان به ترالی استیل و فایبرگلاس اشاره کرد که انواع ترالی را به 3 نوع زیر اشاره کرد  :

ترالی تمام استیل : که تمای بخش های بدنه و رویه از جنس استیل ساخته شده است ، که در ادامه این مقاله به طور مشخص به این مورد خواهیم پرداخت .

ترالی های رویه فایبر گلاس : بدنه به جز قسمت رویه از جنس استیل و رویه آن از نوع فایبرگلاس بوده که خود بدنه استیل بوده و رویه آن نیز در دو رنگ سفید و آبی موجود است .

ترالی تمام فایبرگلاس : که هم بدنه و هم رویه از جنس فایبر بوده و دارای رنگبندی متنوع بوده و از نظر قیمت ترالی اورژانس از 2 نوع قبل بسیار بیشتر است  .

بعد از هربار استفاده از ترالی باید با توجه به لیست تجهیزات آن تکمیل شود و همچنین چیدمان این وسایل باید به گونه ای قرار بگیرند که تمامی پرسنل در هر شیفتی بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند و همچنین اینکه برای دسترسی راحت تر به داروها و تجهیزات ترالی باید برچسب های روی تجهیزات ترالی خوانا و خوش خط نوشته شود .

تمامی تجهیزات و وسایل ترالی بعد از هر بار استفاده شدن از طریق حرارت استریل می شوند ( تفاوت استریل کردن با ضد عفونی کردن در این است که استریل کردن باعث حذف تمامی موجودات زنده و غیر زنده از سطح وسایل میگردد اما ضد عفونی کردن به معنی کاهش تعداد میکروارگانیسم های روی وسیله به اندازه ای است که توان ایجاد بیماری در انسان را نداشته باشند . )

ترالی الکتروکاردیوگرافی استیل ECG

ترالی های استیل :

همانطور که به آن اشاره شد ترالی ها از جنس های مختلفی ساخته می‌ شوند . برخی از جنس فلز های گالوانیزه هستند . مانند ترالی های حمل غذا که از این جنس می باشند . البته قسمت داخلی خصوصا طبقات از جنس استیل ساخته شده اند . اخیرا جنس ترالی ها مخصوصا ترالی های بخش ها از جنس PVC می باشد ، ولی بهترین نوع از ترالی ها نوع استیل آن می باشد . در ادامه این مقاله می خواهیم به ویژگی‌ های شاخص ترالی بیمارستانی استیل بپردازیم .

مزایای ترالی استیل نسبت به انواع دیگر

در این قسمت می خواهیم با بررسی ویژگی‌ های شاخص و مزایای ترالی بیمارستانی استیل ، ‌از علت برتری این مدل نسبت به سایر مدل ها آگاه شویم .

این مزایا و ویژگی ها عبارتند از :

  1. در انواع ترالی های استیل احتمال پوسیدگی صفر می باشد . در واقع این مدل استیل عمری طولانی دارد . به همین علت از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر از سایر مدل ها می باشد .
  2. شستشوی مداوم ترالی های بیمارستانی استیل هیچ مشکلی به وجود نمی آورد . حتی با استفاده از آب جوش و مواد شوینده قوی .
  3. ضد عفونی کردن ترالی های استیل در حرارت های بالا هیچ گونه مشکلی برای آن به وجود نخواهد آورد .
  4. به علت کیفیت استیل ، خطر میکروب پذیری آن خیلی کم می باشد .
  5. استفاده از ترالی های استیل به علت کیفیت بالا بهترین گزینه برای اتاق عمل است . این یکی از اصلی ترین ویژگی‌ های مهم ترالی بیمارستانی استیل می باشد .
  6. از ترالی های استیل برای نگهداری و حمل غذا در بیمارستان ها استفاده می شود .
  7. مزیت استفاده از ترالی های کمد مانند استیل این است که به راحتی تمیز شده و در صورت مشاهده لکه و کثیفی به راحتی مشخص می شوند . ضد عفونی کردن آن از هر نوع امکان پذیر می باشد . چه با مواد ضد عفونی کننده و چه به صورت شستن با آب جوش و مواد شوینده امکان پذیر است .
  8. استفاده از ترالی های استیل در آشپزخانه ی بیمارستان ها می تواند از لحاظ بهداشتی کمک زیادی کند .

ترالی دارو بخش

شما خواننده گرامی می توانید انواع ترالی های ذکر شده را به صورت مستقیم از تولید کننده آن یعنی شرکت تک نوع خاورمیانه خریداری نمایید و برای اطلاع از قیمت هر کدام با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *